040 911 4505 heidi@kaikkikokee.fi

VIRIKEVERSTAS

Virtaa kehityspäivästä! Yhteishenki yrityksessä saa palvelun kukoistamaan!

  • Virkistys- ja kehityspäivä esteettömyydestä ja asiakaspalvelusta
  • SISÄLTÖ:
    • esteettömyyskatselmus
    • johdantoluennot
    • työpajat / workshopit joissa itsearviointi oman yrityksen esteettömyydestä, asiakaspalvelusta ja saavutettavuudesta valinnan mukaan
    • koonti- ja yhteiskeskustelu ja palaute
  • Kouluttajan osuus eli ohjaus- ja luentotuntien kesto noin puoli päivää

 

VIRITTELYÄ VIRIKEVERSTAALLA 

Idea sinuttelusta minä-muotoisen kerronnan sijaan saatu Marjut Pettersonin kirjasta Niin kuin sinä sen muistat. (ilm. 2017): 

Kun nyt lähdit paljastuslinjalle, voit kertoa itsestäsi toisenkin tunnustuksen, joka voisi olla se, että et ole vielä saanut tai edes hankkinut itsellesi asiakkaita. Tiedät olevasi asian ytimessä ja oikeassa, koska sinulla on todellisia kokemuksia ikävästä palvelusta. Idea pyörätuolitubettajasta ja esteettömyysasiantuntijasta on ajankohtainen ja tuore ja se vaatii täydellistä keskittymistä asiaan ja kaiken muun unohtamista, että voisit keskittyä markkinointiin, myyntiin ja paperitöihin.

Myönnä senkin, että et oikein malta päästää tuotoksistasi irti. Pedantti luonteesi estää usein pienenkin kirjoitusvirheen löydettyäsi hiomaan tekstejä uudelleen ja uudelleen!

Joku on joskus sanonut, että pitäisi sietää epätäydellisyyttä vaikka ihan tahallaan, ettei epäonnistuminen, virhe tai muu erehdys tuntuisi niin vaikealta asialta kohdata. Et ihan muista sanatarkkaan ajatuksen sisältöä mutta jotain epätäydellisyyden sietämisestä siinä kuitenkin puhuttiin.

Ja vaikka olet jo miettimässä muutoksia esitteisiin ja käyntikortteihin, niiden kanssa pitää nyt vain pärjätä. Rahaa niihin on mennyt jo ihan tarpeeksi, että joskus saisi olla tulojakin menojen tilalta. Edes niin paljon kuin on jo käyttänyt.

Ja siitähän saa oivallisen keskustelun avauksen, kun tunnustaa asiakkaalleen, ettei oma painotuote olekaan loppuun asti mietitty ja täydellinen. Esitteethän vain esittelevät. Punainen lanka niistä kuitenkin löytyy.

Kaikessa on kuitenkin vain kyse siitä, että on armollinen itselleen! Täydellistä ei ole olemassakaan, vaikka jo koulussa piti metsästää numeroita tiedonjyvästen ja laajojen kokonaisuuksien tilalta.

Olit vasta markkinointi- ja myyntikoulutuksessa ja lukenut monessa yhteydessä siitä, ettei myyjän pitäisi kertoa itsestään, vaan keskittyä tarkkailemaan asiakasta ja kartoittamaan hänen tarpeitaan.

Olkoon tämä myös vieroitusharjoitus itsensä kertomisesta!

 

LINKEDIN
Share
Visit Us
Follow Me
Tweet
SOCIALICON